همشهری آنلاین: ششمین دوره مسابقات عکاسی از سفره‌های افطاری همچون دوره‌های گذشته به دنبال انتخابی جدید و نگاهی نو و عمیق در ثبت هنرمندانه این لحظه‌های ناب در قاب تصویر است.

پوستر مسابقه عکس

به گزارش همشهری آنلاین، سایت لقمه به عنوان دبیرخانه دائمی مسابقات فرهنگی و هنری سفره های ایرانی اسلامی، با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از عموم عکاسان و انجمن‌های عکاسی و علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا با شرکت در این مسابقه، از لنز دوربین‌های خود، برگی زرین در میراث تصویری و حافظه اجتماعی مردم ایران زمین و سایر کشورهای مسلمان را به ثبت رسانند.

موضوع مسابقه:

برگزارکننده با تکیه بر آداب و رسوم رایج از تمامی هنرمندان، عکاسان و علاقمندان ایرانی و غیر ایرانی دعوت می‌کند با نگاهی وسیع به موضوع " افطار " که سنتی رایج در بین مسلمانان جهان در ماه مبارک رمضان است در بخش تک عکس در این مسابقه شرکت نمایند.

محورهای مسابقه:

در این دوره شورای سیاست گذاری این مسابقه دو محور را تعیین کرده است. این دو محور عبارتند از:

1- افطار به معنای عام کلمه: که شامل تمامی مراحل تهیه، آماده سازی و چیدمان سفره های افطاری یک نفره تا عمومی می‌شود.

2- کودک در آیین افطار

برگزار کننده امیدوار است که هنرمندان با تلفیق نگاه عکاسی مستند و عکاسی مفهومی به سوژه مقدس و عبادی سفره‌های افطاری نظر افکنده و آثار جدیدتری نسبت به آنچه تا کنون در این زمینه به دبیرخانه رسیده، ارسال کنند.

کلیه هنرمندان و متقاضیان شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به آرشیو سایت لقمه، آثار راه یافته به نمایشگاه دوره های گذشته را ملاحظه کرده و با آشنایی کامل اقدام به خلق آثاری جدید نمایند.

تعداد مجاز آثار ارسالی:

هر متقاضی می‌تواند حداکثر 10 اثر را در هر بخش به دبیرخانه ارسال نماید.

دبیر مسابقه:

محمد صالح حجت الاسلامی

هیات انتخاب و داوری:

محمد مهدی رحیمیان (عضو شورای سیاست گذاری و رییس هیات داوران مسابقه)، محسن راستانی، فرهاد سلیمانی، فرامرز عامل بردبار و منصوره معتمدی

جوایز برگزیدگان:

نفر اول بخش عمومی مبلغ 15 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح مسابقات

نفر دوم بخش عمومی مبلغ 10 میلیون ریال به همراه لوح مسابقات

نفر سوم بخش عمومی مبلغ 5 میلیون ریال به همراه لوح مسابقات

نفر برتر بخش ویژه: مبلغ 15 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح مسابقات

گاه شمار مسابقه:

آخرین مهلت ارسال عکس: 31 مرداد ماه 1392

ارزیابی و داوری: حداکثر تا 20 شهریورماه 1392

اطلاع رسانی: از طریق سایت لقمه و خبرگزاری ها و سایت های معتبر خبری و عکاسی

اهدای جوایز: آبان ماه 1392 همزمان با افتتاحیه نمایشگاه عکس سفره های حسینی

نمایشگاه: سال آینده در آستانه ماه مبارک رمضان

حامیان این مسابقه:

این مسابقه توسط سایت لقمه (www.loghme.com) در بخش خصوصی اجرا می‌شود و البته در این دوره از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها حامی مالی برخوردار است.

آیین نامه شرکت در مسابقه:

1- ارسال آثار به این مسابقه از طریق اینترنت انجام می‌شود.

2- شرکت در این مسابقه هزینه‌ای در برنداشته و برگزارکننده از تمامی عکاسان و علاقمندان برای حضور در این فعالیت عکاسانه دعوت می‌کند.

3- فایل عکس‌های دیجیتال و یا اسکن شده می‌بایست با فرمت JPG بوده و ضلع بزرگ عکس حداقل 1000 و حداکثر 1500 پیکسل طول داشته باشد.

4- در صورت راه یابی به نمایشگاه ارائه اصل اثر با کیفیت مناسب جهت چاپ در کتاب(احتمالی) و نسخه نمایشگاهی (با فرمتJPG و با رزولوشن 300dpi) الزامی است.

5- آثار به صورت تک رنگ، سیاه و سفید و رنگی و در قالب های آنالوگ و دیجیتال پذیرفته می‌شوند.

6- هیات داوران حداکثر 40 قطعه عکس را برای نمایشگاه و چاپ در کتاب انتخاب می‌کنند که به تمامی عکسهایی که در نمایشگاه پذیرفته شده باشند گواهی شرکت تعلق خواهد گرفت.

7- برگزارکننده با توجه به اصل پویایی و پیشرفت و همچنین احترام به عکاس و مخاطب از پذیرش عکس هایی که در سایر مسابقه ها دارای رتبه بوده و یا جایزه ای را کسب کرده باشند، معذور است.

ملاک تشخیص در این اصل در ابتدا شخص هنرمند و سپس برگزارکننده، هیات انتخاب و گروه داوران می‌باشند.

8- هر متقاضی می‌تواند به صورت مستقل با ارسال حداکثر 20 اثر در مجموع دو محور اعلام شده، شرکت کند.

9- برگزارکننده به منظور احترام به سایر شرکت کنندگان هیچ زمانی را برای تمدید مهلت دریافت عکس در نظر نخواهد گرفت.

10- برگزارکننده تنها ویرایشی را بر روی عکس می‌پذیرد که سندیت عکس را از بین نبرد، البته تنظیم نور و کنتراست و اصلاح رنگ قابل پذیرش است.

ویرایش هایی به وسیله ابزارها و نرم افزارها که منجر به اتلاق عنوان دخل و تصرف باشد عکس را از دور مسابقه خارج خواهد کرد.

11- نامگذاری فایل عکس های ارسالی بایستی با حروف و اعداد انگلیسی انجام شود.

برای نامگذاری فایل ها ابتدا نام خانوادگی ثبت شود. سپس با قرار دادن نقطه عدد عکس ارسالی و بعد از خط فاصله تعداد آثار ارسالی ثبت شده و سپس با درج نقطه شماره همراه عکاس تایپ شود. (مثال:Eslami.1-5.09123208842 و Eslami.2-5.09123208842)

12- برگزارکننده مجاز است تا از عکس های منتخب گروه داوران در امور مربوط به تبلیغات دبیرخانه، نمایشگاه و چاپ کتاب با ذکر نام عکاس استفاده نماید.

13- آثاری که مورد پذیرش داوران قرار نگرفته باشند می‌توانند با رعایت حقوق معنوی صاحب اثر، پس از برگزاری مسابقه برای انجام کارهای پژوهشی و یا آموزشی به صورت محدود و غیر انتفاعی توسط تیم های پژوهشی و دانشگاهی مورد استفاده قرار بگیرند.

14- برگزار کننده ضمن به کاربردن نهایت کوشش خود در حفظ و نگهداری عکس‌ها هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب را نمی‌پذیرد، خواهشمند است نسبت به ارسال آثار دقت لازم را مبذول فرمایید.

15- هر عکاس باید نام، نام خانوادگی، شماره تماس تلفنی، آدرس محل سکونت، نشانی پست الکترونیک (email)، خود و عنوان، شرح، محل و تاریخ عکاسی را در مورد هر اثر ارسالی به طور کامل و دقیق در یک فایل متنی (word) به همراه آثار ارسال نماید.

16- بدیهی است تبعات عدم ارسال کامل اطلاعات خواسته شده نظیر عدم اطلاع رسانی از زمان نمایشگاه، عدم ارسال کتاب (درصورت امکان چاپ و ارسال) ، عدم پرداخت به موقع جوایز، به عهده شرکت کنندگان است.

17- دبیرخانه مسابقه به طور قطع آثار دریافتی پس از مهلت اعلام شده را نخواهد پذیرفت.

18- ستاد برگزاری، ارسال کننده را مالک عکس می‌شناسد اما در صورت تشخیص خلاف این نکته، برگزارکننده تمامی امتیازهای متعلقه را سلب و عکس مربوطه را از دور مسابقه حذف خواهد کرد.

19- اطمینان از دریافت آثار ارسالی از طریق ایمیل و یا شماره تلفن های اعلام شده ممکن و بر عهده متقاضی است.

20- ارسال آثار به منزله قبول آیین نامه شرکت در مسابقه و تایید مالکیت عکس‌ها است.

21- تصمیم گیری در مورد مسایل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده است.

نحوه ارسال آثار:

متقاضیان می‌توانند آثار خود را به صورت اینترنتی به نشانی loghme@gmail.com ارسال کنند اما به یاد داشته باشند که برای همه شرکت کنندگان تکمیل اطلاعات خواسته شده در مورد عکاس و عکس‌ها الزامی است.

شماره های تماس دبیرخانه عبارتند از 77514955 (021)، 77525541 (021)، 77645679 (021)، 09123208842 و 09196459679 که علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند همه روزه از ساعت 8 الی 20 با آن تماس حاصل کنند.

 

 

کد خبر 224897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز